Šta je QR Code?
QR Code, odnosno Quick Response Code je dvodimenzionalan bar-code. Često se naziva i Matrix barcode. Fizički izgleda kao beli kvadrat, koji na sebi sadrži veći broj sitnijih crnih kvadrata, na prvi pogled haotično raspoređenih.
QR Code se danas najčešće koristi za potrebe marketinga, kao neka vrsta vizit-kartice nekog proizvoda, kompanije ili pojedinca. Isto tako, može da se upotrebi i kao link ka veb sajtu, ili lokaciji na Google Mapi.
Prednost ovakvog načina zapisivanja informacija je da se na vrlo malom prostoru može smestiti velika količina korisnih podataka, i to ne samo teksta, već i URL-ova, kao i geo podataka. Isto tako, njegovo dekodiranje se vrši u izuzetno kratkom vremenu. Jedan ovakav code može da sadrži u sebi do 4296 alfanumeričkih karaktera, odnosno 7089 numeričkih.
QR Code je moguće očitati pomoću mobilnog telefona (najčešće Smart telefona, kao npr. Apple iPhone-a ili telefona koji koriste Android operativni sistem) i posebnog, odgovarajućeg, softvera.
“Nastao” je u Japanu, gde uživa veliku popularnost, i to još 1994. godine, i to od strane jednog Toyota-inog sektora za potrebe praćenja proizvodnje automobilskih delova. Takođe je vrlo popularan i u Južnoj Koreji.
Sopstveni QR Code veoma lako možete i samostalno kreirati. Na internetu je moguće pronaći nekoliko generatora QR Code-a, kao na primer na linku:
http://azonmedia.com/qrcode-generator
Svakako, za mobilne telefone postoji velik broj različitih softvera koji obezbeđuju isto.
Isto tako, za upotrebu ovakvih kodova nije potrebna nikakva licenca, i definisan je po ISO standardima.
Zanimljivo je da je u QR Code moguće “ugraditi” i sliku, kao što je na primer naziv kompanije, njen logo ili slično, u zavisnosti od količine informacija koje u sebi sadrži QR Code.