Search Engine Optimization (SEO, Optimizacija za pretragu) – kratak tutorijal

 In Blog

Search Engine Optimization (SEO, Optimizacija za pretragu) je aktivnost putem koje se utiče na sadržaj i sve relaventne delove santa, radi optimizacije web stranica i čitavih web sajtova. Optimizacija najkraće rečeno znači da se sajtovi prilagođavaju da bi postali što čitljiviji za sisteme za pretraživanje (pretraživače), kao što su Google, Bing, Yahoo!, sve iz razloga da bi te stranice postigle viši rang u rezultatima pretrage korisnika Interneta.

U ovom i narednih nekoliko tekstova, objasnićemo SEO tehnike kojima se poboljšava vidljivost web stranica za različite pretraživače, posebno za Google, Yahoo i Bing.

Šta je SEO

SEO je skraćenica od Search Engine Optimization, odnosno optimizacija web sajtova za internet pretraživače. SEO je širok pojam, i obuhvata sve ono što spada pod optimizaciju web sajtova za pretraživače, uključujući na primer tehnike za:

  • dizajniranje i razvijanje web stranica koje će se dobro pozicionirati u rezultatima pretraživača
  • poboljšanje obima i kvaliteta saobraćaja ka web sajtu (iz pretraživača)
  • razumevanje načina funkcionisanja algoritma za pretragu, kao i sadržaja koji bi bio pretraživan od strane posetilaca web sajta.

Većina tehnika koje se koriste za promociju sajtova u pretraživačima se bave tekstom, ali i elementima teksta, kao što su naslovi, podnaslovi, linkovi, slike… Takođe, bave se i načinom kodiranja web sajta, i svim pratećim elementima koje sadrži sajt, kao što su CSS, JavaScript i srodne tehnike.

Kako funkcioniše Search Engine (pretraživač)?

Search Engine sistemi (pretraživači) obavljaju nekoliko aktivnosti kako bi pružili odgovarajuće rezultate pretrage.

  • Crawling (puzanje) – u pitanju je proces prikupljanja svih web stranica povezanih sa nekim web sajtom (svih stranica koje čine taj web sajt). Ovaj zadatak izvršava softver, koji se zove crawler ili spider (pauk), ili Googlebot, u slučaju Google-a
  • Indexing (indeksiranje) – u pitanju je proces kreiranja indeksa za sve očitane web stranice i njihovo držanje u jednoj jako velikoj bazi podataka, odakle će ih kasnije biti moguće preuzeti. U suštini, proces indeksiranja identifikuje reči i izraze koji najbolje opisuju stranicu i dodeljuju stranicu određenim ključnim rečima.
  • Processing (Obrada) – kada stigne zahtev za pretragu od strane korisnika interneta, pretraživač ga obrađuje, odnosno upoređuje uneseni search string (pojam za pretragu) u zahtevu za pretraživanje, sa indeksiranim stranicama u bazi podataka.
  • Calculating Relevancy (Izračunavanje relevantnosti) – najverovatnije da više od jedne stranice sadrži traženi search string, tako da pretraživač izračunava relevantnost svake od stranica u njenom indeksu u nizu za pretragu.
  • Results Retrieving (prikupljanje rezultata) – Poslednji korak u aktivnostima pretraživača je pronalaženje najboljih usklađenih rezultata. U suštini, to je prikazivanje rezultata pretrage.

Pretraživači kao što su Google i Yahoo! često ažuriraju svoj algoritam relevantnosti desetine puta mesečno. Kada se vide promene u rangiranju (odgovora na search string), to je zbog izmene u algoritamskoj strukturi pretraživača.

Iako je osnovni princip rada svih pretraživača isti, manje razlike između njihovih algoritama relevantnosti dovode do velikih promena u relevantnosti rezultata.

Ono što je važno je da obezbedite čist sadržaj, ka vašem sajtu i po vašem sajtu. Nije važno da imate velik broj posetilaca, važno je da imate kavlitetne posete, važno je da se vaš sajt lako nalazi u odgovarajućim uslovima pretrage i da vaši posetioci lako i brzo nađu vas i sadržaj koji nudite.

Reference:

https://www.tutorialspoint.com/seo/index.htm

Recommended Posts
zlatna-pravila-knjigaproverite-seo